خبر خبر خبر

اخبار جالب و خواندنی

خبر خبر خبر

اخبار جالب و خواندنی

حقوق معلمان در این سه کشور چقدر است؟

سایت الف میزان حقوق معلمان در سه کشور اروپایی را به شرح زیر اعلام کرد:

1.لوکزامبورگ- ۱۹۰۴۹.۸۱ دلار برای هر دانش‌آموز

با توجه به هزینه زیادی که این کشور برای دانش‌آموزان خود خرج می‌کند، جای تعجب نیست که بالاترین دستمزد شروع کار برای معلمان را نیز داشته‌باشد. معلمان بی تجربه که کار خود را از مدرسه ابتدایی این کشور آغاز می‌کنند، می‌توانند انتظار ۶۴۰۴۲ دلار در سال را داشته‌باشند. با ده سال تجربه کار در این زمینه، می‌توان انتظار بیشتر از ۸۰۰۰۰ دلار در سال را نیز داشت. در این کشور کودکان باید به طور متوسط ۱۴ سال را در مدرسه سپری کنند.

۲.سوئیس- ۱۳۵۱۰.۴۸ دلار برای هر دانش‌آموز

معلمان سوئیس جزو خوش‌شانس‌ترین معلمان دنیا هستند، چرا که اینکه این کشور سومین حقوق بالا را در جهان به معلمان خود اهدا می‌کند. معلمان این کشور می‌توانند انتظار ۴۷۳۲۹ دلار را برای شروع کار داشته و با افزایش سابقه کار خود تا ده سال انتظار ۵۲۴۴۴ دلار را نیز داشته‌باشند.

سوئیس ۵.۴ درصد از تولیدناخالص داخلی خود را برای تحصیلات شهروندان دانش‌آموز خود هزینه می‌کند. متوسط سال‌های درس‌خواندن دانش‌آموزان این کشور ۱۶ سال می‌باشد.

۳. نروژ- ۱۳۰۶۶.۶۴ دلار برای هر دانش‌آموز

براساس گزارشات اعلام شده نرخ باسوادی در نروژ ۱۰۰ درصد می‌باشد. نروژ از نظر بین‌المللی برای آموزش و پرورش خود تحسین شده‌است اما این تشویق به راحتی و با هزینه کم نیز حاصل نشده‌است. این کشور ۷.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی را برای تحصیلات هزینه می‌کند.

معلمان تازه‌کار می‌توانند انتظار درآمد ۳۳۳۴۹ دلار در سال را برای شروع کار خود داشته‌باشند، که این رقم یکی از بالاترین حقوق و دستمزد‌ها در جهان است و جزو ۱۵ بالاترین دستمزد شروع کار در منطقه سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نیز محسوب می‌شود.

اکران «رستاخیز» با ممیزی سنگین و حذف چهره حضرت عباس (ع)

جشنواره سی و دوم فیلم فجر با یک بمب خبری همراه بود که ترکش‌هایش کم‌کم نمایان می‌شود و آن هم نمایش چهره حضرت عباس (ع)، حضرت قاسم و فرزندان امام حسین (ع) بود؛ خبری که در یک هفته اخیر، موجی از واکنش‌های علما و مراجع را در پی داشته تا آن گونه که از جمع‌بندی‌های تصمیم‌گیران ارشد خبر می‌رسد، این فیلم سینمایی نیز سرانجام به سرنوشت «مختارنامه» مبتلا شود.


به گزارش «تابناک»، پنجمین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سی‌و‌دوم با اکران فیلم «رستاخیز» اثر فاخر احمدرضا درویش درباره واقعه عاشورا آغاز شد که در اتفاقی بی‌سابقه با نمایش چهره حضرت عباس (ع)، حضرت قاسم بن‌الحسن، حضرت علی‌اکبر و حضرت علی اصغر فرزندان امام حسین (ع) همراه شد تا بدین ترتیب، گران‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران که تاکنون رنگ جشنواره فجر را دیده، در شرایط دشواری قرار گیرد.اکران «رستاخیز» با ممیزی سنگین و حذف چهره حضرت عباس (ع)

در یکی از نخستین سکانس‌های فیلم «رستاخیز»، پس از مرگ معاویه در نیمه ماه رجب سال ۶۰ هجرى، یزید به «ولید بن عتبه بن ابى سفیان»، حاکم مدینه، نوشت که از حسین بن على براى خلافت او بیعت بگیرد و به وى فرصت تأخیر در این کار را ندهد. با رسیدن نامه یزید، حاکم مدینه حسین بن على (ع) را خواست و موضوع را با او در میان گذاشت. حسین (ع) که چهره ایشان مشخص نبود و از نمای پشت تصویربرداری شده بود، در پاسخ می‌فرماید: «به خدا اگر یزید حاکم مسلمین شود، از اسلام کتیبه‌ای بیش نمی‌ماند (نقل به مضمون)». 

پس از این دیالوگ، یکی از سربازان حاکم مدینه که به همراه گروهی دیگر، شمشیر از غلاف بیرون کشیده و آماده فرمان قتل حسین (ع) هستند، با شنیدن نام امام، شمشیرش از ترس بر زمین می‌افتد و یاران حسین که بیرون از کاخ هستند، با دیدن تجمع سربازان دست به کمان و شمشیر برده، پی به دسیسه‌ای می‌برند که سرانجام ‌حضرت عباس (ع) در شمایل جوانی رشید و زیبارو شمشیر کشیده و به ‌کاخ می‌رود و امام حسین (ع) را تا بیرون از آن همراهی می‌کند و پس از آن بازگشته و می‌گوید: «به یزید بگویید، اگر با حسین (ع) بجنگد، باید ابتدا با عباس بجنگد (نقل به مضمون)» که در اینجا تماشاگر در‌می‌یابد، چهره حضرت اباالفضل پیش رویش نقش بسته است. 

  ادامه مطلب ...

افزایش ۷۱ درصدی قیمت حامل‌های انرژی با اجرایی شدن مصوبه تلفیق

 افزایش ۷۱ درصدی قیمت حامل‌های انرژی با اجرایی شدن مصوبه تلفیق
اقتصاد > انرژی- همشهری آنلاین:
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در صورت تصویب مصوبه تلفیق درباره هدفمندسازی یارانه‌ها در سال آینده باید شاهد افزایش ۷۱ درصدی قیمت حامل‌های انرژی باشیم.

فارس نوشت: احمد توکلی با اشاره به مصوبه امروز کمیسیون تلفیق درباره هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: تصویب نهایی این قانون در صحن علنی مجلس به منزله افزایش ۷۱ درصدی قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده است.

به گفته وی، در سال جاری سقف درآمدهای دولت از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی ۲۸ هزار میلیارد تومان بود که با افزایش این رقم به ۴۸ هزار میلیارد تومان، باید شاهد افزایش متوسط ۷۱ درصدی قیمت‌ها در این بخش باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است: دولت باید ابتدا به بررسی و رفع مشکلات هدفمندسازی یارانه‌ها می‌پرداخت و پس از اصلاح شیوه‌های اجرایی، قانون را در مسیر تکامل قرار می‌داد.

نمایندگان مجلس در جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون تلفیق مقرر کردند تا برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در سال 93 درآمد 48 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شود که این موضوع با پیشنهاد اولیه دولت 3 هزار میلیارد تومان کمتر بوده و به احتیاط نزدیک‌تر است.

همچنین بر این اساس، تعیین قیمت حامل‌های انرژی و تشخیص پرداخت یارانه نقدی و یا غیرنقدی به خانوارهای هدف مطلقا با دولت خواهد بود.

بکارگیری سرباز معلم


بخشنامه شماره 42/710 مورخ 16/11/1392 بکارگیری معلمان وظیفه



 فایل زیر را دانلود فرمایید .  (دانلود )

جزئیات دستورالعمل اعطای گواهینامه نوع دوم فرهنگیان


جزئیات دستورالعمل اعطای گواهینامه نوع دوم فرهنگیان

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل و فرآیند اجرایی اعطای گواهینامه نوع دوم کارکنان وزارت آموزش و پرورش با امضای وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش کشور خبر داد.
خبرگزاری فارس: جزئیات دستورالعمل اعطای گواهینامه نوع دوم فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس، اسدالله اسدی گرمارودی با اشاره به اینکه دریافت کنندگان گواهینامه‌های نوع دوم می‌توانند از مزایای استخدامی آن نظیر دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در شرایط احراز مشاغل مربوطه در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه برخوردار شوند، افزود: تمامی کارکنان می‌توانند حداکثر دو سطح از گواهینامه‌های نوع دوم را دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه دارندگان مدرک تحصیلی معادل حداکثر مجاز به اخذ یک سطح از گواهینامه‌های نوع دوم هستند، ادامه داد: گواهینامه‌های دوره‌های آموزشی مصوب متقاضیان واجد شرایط از سال 1379 به بعد قابل بررسی و تأیید است و فقط به کارکنان رسمی و پیمانی تعلق می‌گیرد.

اسدی گرمارودی در ادامه گواهینامه های مهارتی تخصصی، تخصصی پژوهشی سطح یک و تخصصی پژوهشی سطح دو را از گواهینامه های نوع دوم عنوان و تصریح کرد: شرایط اخذ این گواهینامه‌ها در بخش مهارتی شامل دارابودن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه طی 1200 ساعت آموزش مصوب با شرایط حداقل 2.3 آموزش‌ها در زمینه آموزش‌های شغلی که حداقل در 6 سال طی شده باشد و حداکثر 200 ساعت آموزش در طول یک سال است.

وی، در بخش تخصصی، دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا گواهینامه مهارتی و طی 1000 ساعت آموزش مصوب در شرایطی که  حداقل 3.4 آموزش‌ها، آموزش‌های شغلی یا آموزش مدیران باشد که حداقل در 5 سال طی شده و حداکثر 200 ساعت آموزش در طول یک سال باشد، را از شرایط این گروه عنوان کرد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح یک اشاره کرد: شرایط لازم برای دریافت این گواهینامه‌ها دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس یا گواهینامه تخصصی و طی 800 ساعت آموزش کوتاه مدت مصوب با شرایط حداقل 3.4 آموزش‌ها در زمینه آموزش‌های شغلی یا آموزش مدیران که حداقل 5 سال طی شده و حداکثر 160 ساعت آموزش در طول یک سال، همچنین شرکت در آزمون جامع و کسب حد نصاب 70 درصد امتیاز آزمون و تهیه یک طرح تحقیقی در زمینه شغل مورد تصدی ویژه اخذ گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح یک است.

وی در خصوص شرایط اخذ گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح دو، دارا بودن مدرک تحصیلی فوق لیسانس با گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح یک و طی 60 ساعت آموزش کوتاه مدت مصوب با شرایط حداقل 3.4 آموزش‌ها در زمینه آموزش‌های شغلی یا آموزش مدیران که 600 ساعت آموزش حداقل در 5 سال طی شده و شرکت در آزمون جامع و کسب حد نصاب 70 درصد امتیاز آزمون را از شرایط دریافت این گواهینامه ذکر کرد و افزود: ارائه یک طرح تحقیقی علمی توسعه‌ای در زمینه شغل مورد تصدی و تأیید آن توسط کمیته علمی پس از برگزاری جلسه دفاعیه، داشتن حداقل دو خدمت برجسته شامل پیشنهاد، ابتکار، تألیف یا ترجمه کتاب و مقاله و مستند سازی تجربیات که موجب افزایش بهره وری کار و بهبود عملکرد فردی و سازمانی شود و حداکثر معادل 200 ساعت آموزشی برای فرد در نظر گرفته شود، از دیگر شرایط کسب این گواهینامه است؛ البته ساعات آموزشی معادل سازی شده از میزان ساعات تعیین شده برای هر یک از گواهینامه‌ها کسر می‌شود.

اسدی گرمارودی با اشاره به اینکه نحوه اجرای این شیوه‌نامه نیاز به همکاری همه جانبه استان‌ها، مناطق و واحدهای آموزشی دارد، تشکیل پرونده آموزشی مرتب شده توسط متقاضی و ارائه آن به کمیته اجرایی واحد آموزشی، بررسی و تشکیل پرونده آموزشی توسط کمیته اجرایی واحد آموزشی و ارسال آن به کمیته اجرایی آموزش و توانمند سازی منطقه،جمع بندی و ارائه پرونده های آموزشی و صورت جلسات به کمیته اجرایی و آموزش و توانمندسازی استان و در نهایت جمع بندی نهایی و ارسال مدارک الکترونیکی به کمیته راهبری آموزش و توانمندسازی کارکنان وزارت آموزش و پرورش از جمله مراحل اجرایی این طرح برشمرد.

وی با توجه به بخشنامه ارسالی از سوی برخی استانداری‌ها پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از حجم زیاد پرونده ها ابتدا بررسی آنها در دو سطح مهارتی و تخصصی انجام و سپس به بررسی پرونده‌های متقاضی سطوح تخصصی  پژوهشی سطح یک و دو اقدام شود.

زیباکلام: صدا وسیما متعلق به هواداران سعید جلیلی است

  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

زیباکلام: صدا وسیما متعلق به هواداران سعید جلیلی است
زیباکلام: من اگر به جای آقای روحانی بودم قطعا تلویزیون اصولگرایان را انتخاب نمی کردم

به گزارش سایت گفت و گو نیوز، صادق زیباکلام استاد دانشگاه گفته است: متاسفانه صدا وسیما نمایندگی ٤میلیون رای آقای جلیلی را دارد و باقی گروهها و جریانهای سیاسی در صدا و سیما نمایندگی ندارند.

وی افزود: ۱۸میلیون آراء دکتر روحانی، ۷میلیون رای آقای قالیباف، ٤میلیون هوادار آقای رضایی، حدود ۳ میلیون آرای آقای ولایتی و جدود پانصدهزار آرای آقای غرضی متاسفانه جایی در این رسانه ندارند و صدا و سیما فقط در اختیار یاران سعید جلیلی است.زیباکلام ادامه داد: من اگر به جای آقای روحانی بودم قطعا تلویزیون اصولگرایان را انتخاب نمی کردم و برای بیان برنامه ها و دیدگاههای خود از رسانه هایی دعوت میکردم که در بین مردم احترام و جایگاه آنها بسیار بیشتر از صدا و سیما است که دیگر بحثی نباشد که مجریان را دولت تعیین کند یا آقای ضرغامی.

 

طرح جدید رفاهی ویژه فرهنگیان شاغل

مشاور اقتصادی و رفاهی وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح «فرهنگ» ویژه فرهنگیان شاغل خبر داد و گفت: با شارژ ماهیانه 300 هزار تومان، کارت فرهنگ ارزاق فرهنگیان با تخفیف ویژه ارائه می‌شود.

روح‌اله عالمی در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره طرح فرهنگ گفت: در حال حاضر این طرح برای فرهنگیان شاغل اجرا می‌شود و در این طرح یک کارت بانکی از بانک سرمایه برای فرهنگیان صادر می‌شود و هر ماه می‌توانند ارزاق مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های آموزش و پرورش تهیه کنند.

وی با بیان اینکه مبلغ شارژ این کارت هر ماه 300 هزار تومان بوده و یک طرح همیشگی است، گفت: در مرحله اول این طرح برای فرهنگیان شاغل اجرا می‌شود و در مرحله بعدی به دنبال اجرای آن برای فرهنگیان بازنشسته نیز هستیم.

به گفته مشاور اقتصادی و رفاهی وزیر آموزش و پرورش، هدف آموزش و پرورش از اجرای این طرح کمک به معیشت معلمان بوده و بر اساس این طرح اقلام پرمصرف از جمله گوشت، مرغ، برنج، قند، شکر و روغن با تخفیف ویژه در فروشگاه‌هایی که در هر منطقه برای آموزش و پرورش تعریف شده، ارائه می‌شود که فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه‌ها، نسبت به تهیه ارزاق اقدام کنند.

عالمی اظهار کرد: در ابتدای این طرح برای معلمانی که عضو صندوق ذخیره هستند، 100 هزار تومان کارت‌های فرهنگ شارژ می‌شود و از ماه‌های آینده، ماهانه 300 هزار تومان شارژ خواهد شد.

مشاور اقتصادی و رفاهی وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین اخبار بیمه طلایی فرهنگیان نیز گفت: زمانی که اقدامات بیمه طلایی نهایی شد، مدیرعامل و هیات مدیره بیمه ایران تغییر کرد که به علت این همزمانی برنامه و تغییر مدیریت بار دیگر جزئیات بیمه طلایی در دستور کار قرار گرفته که به زودی نتایج آن را اعلام می‌کنیم.

عالمی گفت: از لحاظ خدمات و سقف تعهدات، در حال حاضر با بررسی‌هایی که صورت گرفته، بیمه طلایی به روال گذشته ادامه دارد اما در بررسی مجدد به دنبال ارتقای کیفیت این بیمه هستیم و به زودی خبرهای خوشی را به فرهنگیان خواهیم داد.

به سادگی رنگ پوشه‌ها را در ویندوز تغییر دهید!

سازماندهی پوشه‌ها در ویندوز کاری است که بیشتر کاربران با آن مشکل دارند، ولی ترفندهایی بسیار ساده برای مدیریت و سازماندهی پوشه‌ها در ویندوز وجود دارد؛ هرچند راه‌هایی مثل دادن برچسب‌های خاص به نام پوشه‌ها یا سازماندهی آن‌ها بر اساس تاریخ و نوع می‌تواند راهکارهای مفیدی در این راه باشد، ‌راه بهتر‌ برای تشخیص پوشه‌ها و مشخص کردن هویت آن‌ها نیز وجود دارد.

به گزارش «تابناک» پوشه‌ها در ویندوز برای سر و سامان دادن به فایل‌ها طراحی شده‌اند اما از آنجا‌ که خود آنها ‌گاه به حدی زیاد می‌شوند که کاربران در بین آن‌ها گم می‌شوند، ابزار‌ها و ترفند‌هایی برای تشخیص پوشه‌ها از یکدیگر و سازماندهی خود آن‌ها وجود دارد. 

کاربران از روش‌ها و نرم‌افزارهای گوناگون برای سازماندهی پوشه‌ها بهره می‌برند، ولی یکی از راه‌های بسیار کاربردی و در عین حال ساده برای مدیریت پوشه‌ها، مشخص کردن آن‌ها با استفاده از رنگ پوشه‌هاست. متأسفانه ویندوز ابزاری داخلی برای تغییر رنگ پوشه‌ها تعبیه نکرده، ولی نرم‌افزارهای بسیاری در بازار هست که این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورند. 

در این گزارش می‌خواهیم شما را با یکی از بهترین و ساده‌ترین نمونه این نرم‌افزار‌ها آشنا سازیم:

به سادگی رنگ پوشه ها را در ویندوز تغییر دهید!

  ادامه مطلب ...

بازجویی از روحانی نزدیک به آیت‌الله مصباح‌یزدی در قم


شرق در گفت‌وگویی با تیتر «ناگفته‌های مهدی دواتگری از گزارش حمله به سخنرانی لاریجانی»خبر داده که روانبخش در قم بازجویی شده است. 

شرق نوشته: یک ‌سال گذشته و اطلاعات آنقدر کم است که نمی‌شود به‌ راحتی سالگرد حمله به سخنرانی علی لاریجانی از سوی نیروهای خودسر را با اطلاعات تازه در اختیار افکار عمومی قرار دارد. خبر این است که پرونده در دادسرای ویژه روحانیت مانده، این مطلب را دست‌کم چهار ماه پیش هم مهدی دواتگری به «شرق» گفت و حالا ماجرا تکرار‌‌ همان روایت پیشین است، جز اینکه «قاسم روانبخش»، دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو و از روحانیون نزدیک به آیت‌الله مصباح‌یزدی در قم بازجویی شده، آن هم به دلیل احتمال همدستی و سازماندهی حمله به سخنرانی علی لاریجانی. مستندات گزارش به جز او به اسم حمید رسایی، نماینده مجلس و مدیرمسوول مجله ۹دی و جواد کریمی قدوسی از نمایندگان مجلس نهم اشاره دارد. گزارش غایله قم در بندهایی حلقه پرتو را در حمله به سخنرانی علی لاریجانی سهیم دانسته و حالا یکی از افراد این حلقه مرتبط با همین موضوع در قم بازجویی شده است. گزارش جامع حمله به سخنرانی لاریجانی مردادماه سال‌جاری در صحن علنی مطرح و با ۱۵۳رأی برای پیگیری به قوه‌قضاییه ارجاع شد. 

پخش سریال «سرزمین کهن» متوقف شد

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران شنبه شب اعلام کرد: پخش سریال تاریخی «سرزمین کهن» تا زمان انجام تحقیقات و تحقق دستورات قبلی «عزت‌الله ضرغامی» رئیس رسانه ملی متوقف شده است.

«سیدتقی سهرابی» مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هفته جاری هیاتی از سوی رئیس رسانه ملی برای بررسی و بازخورد پخش سریال «سرزمین کهن» به برخی استان های کشور سفر خواهد کرد.
وی افزود: این گروه ماموریت دارد از طریق گفت وگوی مستقیم با معترضین؛ منتقدین و همچنین ائمه جمعه، نخبگان و مسئولان استان های یاد شده گزارش جامعی به رئیس سازمان ارائه دهد.

سهرابی تصریح کرد: ادامه پخش این سریال منوط به نتیجه تحقیقات و تحقق کامل دستورات قبلی رئیس محترم سازمان خواهد بود.

سریال سرزمین کهن ساعت ۲۲:۳۰ روزهای پنجشنبه از شبکه سه سیما پخش می شد و تکرار آن ساعت ۱۹:۳۰ روزهای جمعه بود. تاکنون چهار قسمت از این سریال پخش شده است.